Skip to main content

For The 1st Time


          Dah lama betul aku tak update blog aku ni. Yelah sejak awal tahun ni kot. Berbulan gak aku mendiamkan diri.Kemalasan yang amat betul aku ni kan..hehe.Kalau tak malas tu bukan aku lah yea.. :P ok by the way. 2 Mei 2012 tarikh keramat di dalam kamus hidup aku. Apa yang keramat sangat tu ek..       hehe..Yelah pada hari tulah bermulanya perubahan dalam hidup aku. Aku dah tak jadi penganggur terhormat dah.Tu kerja PERTAMA aku okay! Mana tak keramatnya..hehee..i shoud remember this date forever ma..
hehee..Kat mana ek aku kerja? NO no no tak leh state...position apa..biarlah rahsia dahulu wat masa ni..huhuu.

               Ok berbalik pada 1st day aku tu, takde pe sangat la. Awal-awal pagi lagi aku dah bangun, pukul 6 pagi kot.Awal tak awal. Sebelum ni dah lama giler aku tak bangun seawal tu. Pastu popapapa..siaplah nak g keje. Kul 6.45 pagi aku dah terpacak kat tepi jalan tu. Kenapa kenapa..Aku g kerja dengan bas okay.. Ops! lupa nak habaq, aku start kerja pukul 9 pagi lor..Awal kan aku bersiap. Kalau nak tahu, aku terpaksa naik 2 bas yang berlainan okay, pastu kena jalan kira-kira dalam 10/15 minit (jalan bukan gaya terkedek-kedek okay, ni jalan gaya nak masuk marathon....hahaa) lepas berpenat lelah, aku sampai la kat opis aku tu pukul 8.30pagi. Baguskan aku ni. Memang boleh jadi pekerja contoh..hahaa..Awal-awal bolehlah. Tengok nanti bila aku dah lama-lama. hahaaa..

               Sambil-sambil aku marathon tu, ada terfikir gak, macam manalah nanti. Mintak-mintaklah ok, bisik aku dalam hati. So far, semua nampak friendly at the first sight. Tapi biasala aku ni, memang sejak dulu kala susah kot nak cari kawan yang mudah mesra, melainkan insan tersebut amatlah seorang yang mesra alam ataupun jenis tak kisah..Kenapa ek macam tu, yelah muka kau tu macam kerek je, orang tengok pon macam nak sepak-sepak..(adoi, aku dah cuba dah wat muka user friendly, tapi tak jadi.hahaa..dah lumrah alam kot). Nasib baiklah, ada akak-akak yang tak kisah, oklah, awal-awalkan memang macam tu, nanti dah kenal barulah cinta ork..hahaa  :P

             Pagi-pagi lagi dah kena exercises cara jepun, apatah nama dia, aku pon lupa. Aku main hentam je ikut dorang buat. Funny. Tapi de faedah dia gak. Aku rasa exercise tu bagus untuk di praktikkan, if aku tak malu-malu naga nak buat dengan bsersungguh-sungguh..hahaa. Lepas sesi senaman, bermula la sesi briefing, masing-masing kena bagi tau kat depan semua orang, dia nak buat apa arini. Ahlamak, so tiap-tiap harilah aku kena senaman, lepas tu, kena fikir nak cakap apa hari-hari ( motovation yangg aku dapat dari situ, dorang nak kita ada tujuan datang kerja setiap hari, so dengan kita bagi tahu rakan sekerja, so kita dah set mind kita, apa task yang kita nak buat pada hari tu, sekaligus membuatkan kita ada arah tuju dan fokus)
Elok bebenar untuk orang macam aku, yang jenis tak reti nak fokus. hahaa..amik kau..

So, lepas tu semua, aku start training pasal kerja-kerja aku dan join meeting ma, walaupun aku blur-blur lagi, tapi aku akan try catch up everything..insyaallah :)
bak kata bahasa ibunda aku, acu try test..hehe :))

~ begitulah hari-hari kedua dan ketiga aku berlalu, doing the same thing, just hear what they trying to explain. Understand it, and save it in my memory. Tapi blur-blur tu masih ada @_@ ...huhuuu...hopefully, next day everything be okay. hop hop hop.. :P

Comments

Popular posts from this blog

Bilakah

Menunggu bilakah episod ini akan berakhir. Adakah ini kesilapan aku dalam membuat keputusan. Adakah ini kerana pilihan aku sendiri.  Dua persoalan ini berlegar-legar menggetuskan satu perasaan gusar.  Gusar bilakah ia akan berakhir.  Kerana pandemik ini, aku banyak menghabiskan waktu sendiri.  Tanpa agenda yang buat aku lupa aku hanya sendiri.  Kecewa, kesedihan, kekosongan, kehilangan, keresahan.  Kenapa semua rasa ini berkecamuk di dalam jiwa, di dalam kepala.  Bilakah ia akan berakhir.  Dan di mana penghujungnya.... Pandemik ini atau aku. 

kehidupan

Akhirnya, selepas berbulan-bulan aku cari kerja..tapi still tak dapat-dapat. Aku nekad nak mai gak sebelah barat ni..huhuu..tak sampai 24 jam..aku dah mula rindu rumah, rindu family aku. Ya Allah swt, betul ke tindakan aku ni. Jiwa aku kacau bilau. Mungkin ni jalan yang harus aku tempuhi, aku tak boleh nak cengeng, tak boleh nak lembik. Aku mesti kuat!! Aku power puff gurl ok..hahaa.. Walaupun dah berbulan-bulan, dah sampai setengah tahun, aku still tak boleh kawal emosi. Wake up baby!! argh..geram. Sebab aku sengal + bodo kot..hurmm..tak pasal-pasal sumpah seranah diri sendiri. Aku harap sangat-sangat hidup aku akan berubah, lebih bernyawa gitu..hahaa...erk. sebelum ni dah nazak ke..waa...pe aku merepek merapun ni. Sebenarnya, tadi banyak aku nak cerita, tapi bila dah start menaip, terus hilang..hahahaa..so tak dapatlah nak luahkan isi hati yang sebenarnya. wa rasa sebal wei. :((

Action Speak Lounder Than Words

Kata-kata yang indah terucap mampu membuat hati kita mendayu-dayu. Bait kata yang terucap mampu mengetarkan jiwa yang mendengar, membangkit rasa teruja, gembira dan juga perasaan dibelai. Betapa besarnya kesan kata-kata terhadap hati manusia. Itu aku tidak nafikan. Tapi bagi aku kata-kata itu sungguh indah jika dapat dilafazkan. Dan aku sering berharap dan cuba belajar untuk mampu meluahkan apa yang aku rasa dan apa yang aku mahu lafazkan untuk membuatkan orang-orang yang aku sayang bahagia. Aku cuba. Walaupun aku sejenis manusia yang susah untuk meluahkan kata-kata yang terbuku di hati. Dan itu yang sering membuat aku rasa terkesan. Aku tahu kata-kata begitu adalah perlu untuk kita meluahkan perasaan sebenar hati. Jujur dengan rasa hati. Tapi bagi aku, kata-kata adalah sekadar kata-kata. Kata-kata jika hanya sekadar dilafazkan tanpa perbuatan yang selari tidak memberi apa-apa makna.Perbuatan yang lebih penting dalam menunjukkan rasa sayang, kasih dan cinta. Jika dikata sayang, ap