Skip to main content

aku perlu BerUBAH....aku MesTi BeRUBAH

Huhuuu..Dah lama rupanya aku tak bermonolog di sini. Rindu pulak rasa...ececeee....hahahaa..
Padahal aku takde benda nak buat..So many problema yang terjadi, kadang2 aku pun dah naik bosan.
uhuh! Time2 mood cam gini, tak tau nak luah kat sapa, nak cerita kat sapa, sb sure takde sape nak dengar, nak layan cerita aku yang busan ni...hohohoo...dan semestinya, aku pon tak tahu nak cerita masalah aku camne sebenarnya. Kadang2 aku ada terfikir gak, sume yang aku lalui ni sebab salah aku gak, aku mengaku, tapi!! kadang2 bukan salah aku pon...hahaaaha..

Urmm...Sebenarnya aku dah deactive akaun facebook aku...time2 rasa sunyi gini r, tangan aku gatal nak deactive, sape suruh...eeeee....sengal!! sekarang tengok ko da bosan....mula r nak merepek2 kat sini...aduiyaii....
p/s : macam pakai topi ni lak time aku berfikir..hakss!

Aku semenjak 2 menjak ni banyak berfikir....cop2!! sebelum ni pon aku de berfikir gak oK...Tapi kali ni laen macam sikit aku berfikir...macam orang da nak mula matang gitu...ceewaaH!!....hahaaa...Actually,
aku sejak mula berfikir cam gitu, bila aku dah start praktikal ni..( kalo korang nak tahu, aku sekarang tgh praktikal kat MPKB)  Aku sering berfikir, pe aku nak jadi, apa aku nak buat lepas ni, macam2 aku fikir...mana yang dulu aku nak buat....siyes...sebelum ni aku tak fikir secara mendalam pon..Maybe sbb masa otw nak balik umah lepas seharian kat opis, badan pon penat,  otak pon tension....sebab tu la aku mula berfikir benda2 ni sume...Ok..berbalik pada perancangan aku tuh...macam2 aku duk rancang..pe aku nak buat ngn idup aku...cita2 aku tak tercapai ag....kalo aku nak capai...aku kene sambung study ag....masalahnya...aku nak kerja dulu..nak pegang duit sdiri....sehingga la melalut fikiran aku sampai bile agak2 aku nak kawin pon aku rancang...hahaa...padahal tak sure ag tuh camne jalan percintaan aku tuh..
dah fikir betul2 dalam ni.....hikhikk..

Ok....sume cerita2 di atas tak berkaitan pon dengan aku nak berubah...hahaa..Sebenarnya aku betul2 nak berubah...Banyak sebab yang wat aku fikirr nak berubah...sejak dulu2 ag aku nak berubah2...tapi aku tengok tak pon....yang berubah hanya bentuk fizikal aku....hahaaa (aku da makin gemukk!! :(( asyik nak makan jew....serabut pon makan, boring pon makan, tambah2 lagi kalu hepi...mesti gak makan, haaa cube cakap, time bile aku tak ingat nak makan.....) ok2...berbalik pada motif utama aku tuh....
Aku nak berubah sebab aku tak abis bermasalah....ni mesti sebab attitude aku kan....hahaa..kene kaji balik ni...kene repair yang mana patut..kene touch up yang mana2 buruk....wakaka....hopefully aku berjaya!!!

Comments

Popular posts from this blog

Bilakah

Menunggu bilakah episod ini akan berakhir. Adakah ini kesilapan aku dalam membuat keputusan. Adakah ini kerana pilihan aku sendiri.  Dua persoalan ini berlegar-legar menggetuskan satu perasaan gusar.  Gusar bilakah ia akan berakhir.  Kerana pandemik ini, aku banyak menghabiskan waktu sendiri.  Tanpa agenda yang buat aku lupa aku hanya sendiri.  Kecewa, kesedihan, kekosongan, kehilangan, keresahan.  Kenapa semua rasa ini berkecamuk di dalam jiwa, di dalam kepala.  Bilakah ia akan berakhir.  Dan di mana penghujungnya.... Pandemik ini atau aku. 

kehidupan

Akhirnya, selepas berbulan-bulan aku cari kerja..tapi still tak dapat-dapat. Aku nekad nak mai gak sebelah barat ni..huhuu..tak sampai 24 jam..aku dah mula rindu rumah, rindu family aku. Ya Allah swt, betul ke tindakan aku ni. Jiwa aku kacau bilau. Mungkin ni jalan yang harus aku tempuhi, aku tak boleh nak cengeng, tak boleh nak lembik. Aku mesti kuat!! Aku power puff gurl ok..hahaa.. Walaupun dah berbulan-bulan, dah sampai setengah tahun, aku still tak boleh kawal emosi. Wake up baby!! argh..geram. Sebab aku sengal + bodo kot..hurmm..tak pasal-pasal sumpah seranah diri sendiri. Aku harap sangat-sangat hidup aku akan berubah, lebih bernyawa gitu..hahaa...erk. sebelum ni dah nazak ke..waa...pe aku merepek merapun ni. Sebenarnya, tadi banyak aku nak cerita, tapi bila dah start menaip, terus hilang..hahahaa..so tak dapatlah nak luahkan isi hati yang sebenarnya. wa rasa sebal wei. :((

Action Speak Lounder Than Words

Kata-kata yang indah terucap mampu membuat hati kita mendayu-dayu. Bait kata yang terucap mampu mengetarkan jiwa yang mendengar, membangkit rasa teruja, gembira dan juga perasaan dibelai. Betapa besarnya kesan kata-kata terhadap hati manusia. Itu aku tidak nafikan. Tapi bagi aku kata-kata itu sungguh indah jika dapat dilafazkan. Dan aku sering berharap dan cuba belajar untuk mampu meluahkan apa yang aku rasa dan apa yang aku mahu lafazkan untuk membuatkan orang-orang yang aku sayang bahagia. Aku cuba. Walaupun aku sejenis manusia yang susah untuk meluahkan kata-kata yang terbuku di hati. Dan itu yang sering membuat aku rasa terkesan. Aku tahu kata-kata begitu adalah perlu untuk kita meluahkan perasaan sebenar hati. Jujur dengan rasa hati. Tapi bagi aku, kata-kata adalah sekadar kata-kata. Kata-kata jika hanya sekadar dilafazkan tanpa perbuatan yang selari tidak memberi apa-apa makna.Perbuatan yang lebih penting dalam menunjukkan rasa sayang, kasih dan cinta. Jika dikata sayang, ap